Algemene Voorwaarden Klikonline
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding of offerte van
Klikonline ter zake van Diensten en maken integraal onderdeel uit van iedere
Overeenkomst tussen Klikonline en Klant. Bepalingen of voorwaarden gesteld
door Klant die afwijken van, of niet voorkomen in, deze Algemene Voorwaarden zijn voor
Klikonline alleen bindend indien en voor zover deze door Klikonline
uitdrukkelijk Schriftelijk zijn aanvaard.
Met een hoofdletter geschreven termen hebben de betekenis zoals in het eerste artikel
vermeld.
Artikel 1. Definities van gebruikte termen
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1. Klikonline: het bedrijf Klikonline is een handelsnaam van Co2 ICT , gevestigd te Steenbergen en ingeschreven bij de Kamer van
Koophandel onder dossiernummer 86061690.1.2. de website van Klikonline, bereikbaar via https://klikonline.nl.
1.3. Abonnement: de Overeenkomst waarbij één of meer der partijen zich verbindt om
gedurende een zekere tijdsperiode continu of steeds opnieuw prestaties te verrichten (bijv.
een hostingcontract van 12 maanden).
1.4. Account: het toegangsrecht tot een gebruikersinterface waarmee Klant (bepaalde
aspecten van) de Diensten kan beheren en configureren, alsmede de configuratie(s) en de
voor Klant opgeslagen bestanden zelf.
1.5. Algemene Voorwaarden: de bepalingen uit het onderhavige document.
1.6. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon met wie Klikonline een
Overeenkomst heeft gesloten. Tevens wordt bedoeld degene die met Klikonline
daarover in onderhandeling treedt of is, alsmede diens vertegen-woordiger(s),
gemachtigde(n), rechtsverkrijgende(n) en erfgenamen.
1.7. Diensten: de producten en/of diensten die Klikonline aan Klant zal leveren
krachtens een Overeenkomst.
1.8. Materialen: alle werken, zoals websites en (web)applicaties, software, huisstijlen, logo’s,
folders, brochures, leaflets, belettering, advertenties, marketing- en/of
communicatieplannen, concepten, afbeeldingen, teksten, schetsen, documentatie,
adviezen, rapporten en andere voortbrengselen van de geest, alsmede voorbereidend
materiaal daarvan en (al dan niet gecodeerde) bestanden of gegevensdragers waarop de
Materialen zich bevinden.
1.9. Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen Klikonline en Klant op grond
waarvan Klikonline Diensten levert aan Klant.
1.10. Schriftelijk: naast papieren geschriften ook e-mail, mits de identiteit van de afzender
en de integriteit van het bericht voldoende vaststaat.
1.11. Toepassingen Met Verhoogd Risico: toepassingen waarbij een fout in de Diensten
kan leiden tot dood of ernstig letsel, ernstige milieuschade of verlies van
(persoons)gegevens met zeer hoge gevolgschade. Voorbeelden van Toepassingen met
verhoogd risico zijn: vervoerssystemen waarbij een fout tot gevolg kan hebben dat treinen
ontsporen of vliegtuigen verongelukken; medische systemen waarbij een fout tot gevolg
kan hebben dat een patiënt geen of een verkeerde behandeling kan krijgen; systemen
waar een substantieel deel van de bevolking afhankelijk van is voor de toebedeling van
cruciale overheidsdiensten, zoals DigiD; systemen waarin (veel) medische gegevens of
andere bijzondere gegevens in de zin van de Wet bescherming persoonsgegevens, of
anderszins zeer gevoelige gegevens zijn opgeslagen.
Artikel 2. Contractsluiting
2.1. Klant kan de Diensten direct vanaf de Klikonline Website aanvragen. De
Overeenkomst ontstaat op het moment van verzending van de (al dan niet automatisch
gegenereerde) e-mail van Klikonline met daarin de bevestiging en acceptatie van
de aanvraag. Klant kan de Diensten ook aanvragen door een aanvraagformulier, dat van de
Klikonline Website te downloaden is, in te vullen en ondertekend op te sturen.
Deze aanvraag is bindend. De Overeenkomst ontstaat op het moment van verzending van
het bericht van Klikonline met de bevestiging en acceptatie van de aanvraag.
Klant kan tevens vrijblijvend een offerte aanvragen. De Overeenkomst ontstaat op het
moment van ontvangst van akkoord op de offerte, mits dit plaatsvindt voor de in de
offerte genoemde einddatum.
2.2. Gesloten Overeenkomsten zijn definitief.
Artikel 3. Uitvoering van de Overeenkomst
3.1. Na de totstandkoming van de Overeenkomst zal Klikonline deze naar beste
kunnen en onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap nakomen.
3.2. Klikonline zal zich inspannen om kwalitatief goede en ononderbroken
beschikbaarheid van Diensten en daarbij behorende systemen en netwerken te realiseren,
en om toegang tot door Klant hiermee opgeslagen gegevens te realiseren. Dutch Cloud
Group biedt echter geen garanties over kwaliteit of beschikbaarheid, tenzij anders is
overeengekomen in de offerte middels een als zodanig aangeduide Service Level
Agreement (SLA).
3.3. Door Klikonline opgegeven termijnen van levering hebben steeds een
indicatieve strekking, behalve waar de toepasselijke SLA termijnen stelt die niet anders dan
als resultaatsverbintenis kunnen worden opgevat.
3.4. Indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist, heeft
Klikonline het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
Eventuele hiermee verband houdende onverwachte meerkosten zijn voor rekening van
Klant, tenzij anders overeengekomen. Deze Algemene Voorwaarden zijn tevens van
toepassing op de werkzaamheden die derden in het kader van de Overeenkomst
verrichten.
3.5. Indien zulks is overeengekomen, zal Klikonline Klant toegang tot een
Account verschaffen. Het Account zal toegankelijk zijn door een wachtwoord en
gebruikersnaam in te voeren. Iedere actie die middels het Account van Klant of een door
Klant aangemaakt Account plaatsvindt, wordt geacht onder verantwoordelijkheid en risico
van Klant te zijn geschied. Indien Klant vermoedt of redelijkerwijs behoort te vermoeden of
te weten dat misbruik van een Account plaatsvindt, dient Klant dit zo spoedig mogelijk aan
Klikonline te melden zodat deze maatregelen kan nemen.
3.6. Klikonline zal zich beschikbaar houden voor een redelijk niveau van
klantenondersteuning op afstand per telefoon en e-mail, tijdens reguliere kantooruren,
voor zover de toepasselijke SLA niet anders bepaalt.
3.7. Alle wijzigingen in de Overeenkomst, hetzij op verzoek van Klant, hetzij als gevolg van
het feit dat door welke omstandigheden dan ook een andere uitvoering noodzakelijk is,
worden wanneer daaraan extra kosten verbonden zijn als meerwerk beschouwd en voor
zover daaruit minder kosten bestaan als minderwerk. Deze worden overeenkomstig
gefactureerd aan Klant.
Artikel 4. Verplichtingen van Klant
4.1. Klant is gehouden al datgene te doen en laten wat redelijkerwijs nodig en wenselijk is
om een tijdige en juiste uitvoering van de Overeenkomst mogelijk te maken. In het
bijzonder draagt Klant er zorg voor dat alle gegevens waarvan Klikonline
aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen
dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Diensten, tijdig aan Dutch Cloud
Group worden verstrekt. De termijn waarbinnen Klikonline de Overeenkomst
dient uit te voeren, vangt niet eerder aan dan nadat alle gevraagde en benodigde
gegevens door Klikonline zijn ontvangen.
4.2. Indien Klant weet of kan vermoeden dat Klikonline bepaalde (extra)
maatregelen zal moeten treffen om aan diens verplichtingen te kunnen voldoen, zal Klant
Klikonline daarvan onverwijld op de hoogte stellen. Deze verplichting geldt
bijvoorbeeld als Klant weet of behoort te voorzien dat er een buitengewone piek in
belasting van de systemen van Klikonline zal ontstaan, die in enige
waarschijnlijkheid onbeschikbaarheid van de Diensten zou kunnen veroorzaken. Dit geldt
temeer indien Klant weet dat er ook Diensten aan anderen worden geleverd via dezelfde
systemen als die Klikonline gebruikt om Diensten aan Klant te leveren. Dutch
Cloud Group zal er na waarschuwing alles aan doen om onbeschikbaarheid van de
Diensten te voorkomen. Tenzij Schriftelijk uitdrukkelijk anders is overeengekomen, kunnen
alle redelijke extra kosten die daarbij worden gemaakt, in rekening worden gebracht aan
Klant.
4.2. Klant mag de Diensten in geen geval gebruiken voor Toepassingen met Verhoogd
Risico.
4.3. Indien Klant voor het specifieke gebruik dat hij aan de Diensten geeft of beoogt te
geven enige vergunning of andere toestemming van overheidsinstanties of derden nodig
heeft, dient Klant zelf zorg te dragen voor het verkrijgen daarvan. Klant garandeert ten
opzichte van Klikonline dat hij alle vergunningen en/of toestemmingen bezit die
noodzakelijk zijn voor het gebruik van de Diensten door Klant.
Artikel 5. Gedragsregels en notice/takedown
5.1. Het is Klant verboden om met gebruikmaking van de Diensten de Nederlandse of
andere op Klant of Klikonline van toepassing zijnde wet- of regelgeving te
schenden of om inbreuk te maken op de rechten van anderen.
5.2. Het is (of dit nu legaal is of niet) door Klikonline verboden om met
gebruikmaking van de Diensten Materialen aan te bieden of te verspreiden die:
• onmiskenbaar primair bedoeld zijn om anderen behulpzaam te zijn bij het
schenden van de rechten van derden, zoals websites met (uitsluitend of
voornamelijk) hacktools of uitleg over computercriminaliteit die kennelijk is bedoeld
om de lezer in staat te stellen de omschreven criminele gedragingen te (doen)
plegen en niet om zich daartegen te kunnen verdedigen;
• onmiskenbaar smadelijk, lasterlijk, beledigend, racistisch, discriminerend of
haatzaaiend zijn;
• kinderpornografie of bestialiteitspornografie bevatten of er kennelijk op zijn gericht
om anderen te helpen dergelijke materialen te vinden;
• een schending van de persoonlijke levenssfeer van derden opleveren, waaronder in
ieder geval maar niet uitsluitend begrepen het zonder toestemming of noodzaak
verspreiden van persoonsgegevens van derden of het herhaaldelijk lastigvallen van
derden met door dezen ongewenste communicatie;
• hyperlinks, torrents of verwijzingen bevatten met (vindplaatsen van) materiaal dat
onmiskenbaar inbreuk maakt op auteursrechten, naburige rechten of
portretrechten;
• ongevraagde commerciële, charitatieve of ideële communicatie bevat;
• kwaadaardige inhoud zoals virussen of spyware bevat.
5.3. Het verspreiden van pornografische Materialen middels de Diensten is alleen
toegestaan voor zover dit in het aanbod uitdrukkelijk als toegestaan is vermeld.
5.4. Klant onthoudt zich ervan overige klanten of internetgebruikers te hinderen of schade
toe te brengen aan systemen of netwerken van Klikonline of overige klanten. Het
is Klant verboden processen of programma’s, al dan niet via de systemen van Dutch Cloud
Group, op te starten waarvan Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat zulks Dutch
Cloud Group, haar klanten of internetgebruikers hindert of schade toebrengt.
5.5. Indien naar het oordeel van Klikonline hinder, schade of een ander gevaar
ontstaat voor het functioneren van de computersystemen of het netwerk van Dutch Cloud
Group of derden en/of van de dienstverlening via internet, in het bijzonder door overmatig
verzenden van e-mail of andere gegevens, denial-of-service-aanvallen, slecht beveiligde
systemen of activiteiten van virussen, Trojans en vergelijkbare software, is Dutch Cloud
Group gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs nodig acht om dit gevaar
af te wenden dan wel te voorkomen. Klikonline mag de kosten die redelijkerwijs
noodzakelijk gepaard gaan met deze maatregelen verhalen op Klant, indien Klant een
verwijt kan worden gemaakt omtrent de oorzaak.
5.6. Wanneer Klikonline een klacht ontvangt over overtreding van dit artikel door
Klant, of zelf constateert dat hiervan sprake lijkt te zijn, zal Klikonline Klant zo snel
mogelijk op de hoogte stellen van de klacht of overtreding. Klant zal zo spoedig mogelijk
een reactie geven, waarna Klikonline zal besluiten hoe te handelen. In
uitzonderlijke gevallen waarbij de klager naar de mening van Klikonline heeft
verzocht de klacht niet door te sturen, of Klikonline meent dat de overtreding
onmiskenbaar is, hoeft Klikonline de klacht niet door te sturen.
5.7. Indien Klikonline van oordeel is dat sprake is van een overtreding, zal zij de
toegang tot het betreffende Materiaal blokkeren, echter zonder dit Materiaal definitief te
verwijderen (tenzij dit technisch onmogelijk blijkt, in welk geval Klikonline een
backup zal maken)het betreffende Materiaal verwijderen, zonder daarbij een reservekopie
te hoeven maken (waartoe zij wel gerechtigd is). Klikonline zal zich inspannen om
daarbij geen overige Materialen te raken. Klikonline zal Klant zo spoedig mogelijk
op de hoogte stellen van genomen maatregelen.
5.8. Klikonline is te allen tijde gerechtigd om aangifte te doen van
geconstateerde strafbare feiten. Voorts is Klikonline gerechtigd om naam, adres
en andere identificerende gegevens van Klant af te geven aan een derde die klaagt dat
Klant inbreuk maakt op diens rechten of deze Algemene Voorwaarden, mits de juistheid
van die klacht in redelijkheid voldoende aannemelijk is en de derde een duidelijk belang
heeft bij afgifte van de gegevens.
5.9. Hoewel Klikonline ernaar streeft om zo redelijk, zorgvuldig en adequaat
mogelijk op te treden na klachten over Klant, is Klikonline nimmer gehouden tot
vergoeding van schade als gevolg van maatregelen als bedoeld in dit artikel.
5.10. Het is Klant toegestaan om de Diensten door te leveren (te “resellen”), echter
uitsluitend in combinatie met of als onderdeel van de eigen producten of diensten van
Klant en zonder de naam van Klikonline als toeleverancier of onderaannemer
kenbaar te maken. Klant dient Klikonline te vrijwaren van alle claims door zijn
afnemers. Klikonline mag ook bij overtredingen van deze algemene voorwaarden
door die afnemers onverkort optreden.
Artikel 6. Aanvraag van domeinnamen
6.1. Aanvraag, toekenning en eventueel gebruik van een domeinnaam zijn afhankelijk van
en zijn onderworpen aan de geldende regels en procedures van de desbetreffende
registrerende instanties, zoals de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland bij .nldomeinnamen. De desbetreffende instantie beslist over de toekenning van een
domeinnaam. Klikonline vervult bij de aanvraag slechts een bemiddelende rol en
geeft geen garantie dat een aanvraag ook wordt gehonoreerd.
6.2. Klant kan uitsluitend uit de bevestiging van Klikonline, waarin vermeld wordt
dat de gevraagde domeinnaam is geregistreerd, het feit van registratie vernemen. Een
factuur voor registratiekosten is geen bevestiging van registratie.
6.3. Klant vrijwaart en houdt Klikonline schadeloos voor alle schade die verband
houdt met (het gebruik van) een domeinnaam namens of door Klant. Klikonline is
niet aansprakelijk voor het verliezen door Klant van diens recht(en) op een domeinnaam of
voor het feit dat de domeinnaam tussentijds door een derde wordt aangevraagd en/of
verkregen, behoudens in geval van opzet of bewuste roekeloosheid van Dutch Cloud
Group.
6.4. Klant dient zich te conformeren aan de regels die registrerende instanties stellen voor
aanvraag, toekenning of gebruik van een domeinnaam. Klikonline zal naar deze
regels verwijzen tijdens de registratieprocedure.
6.5. Klikonline heeft het recht de domeinnaam ontoegankelijk of onbruikbaar te
maken, dan wel op haar eigen naam te (doen) plaatsen wanneer Klant aantoonbaar in
gebreke blijft bij de nakoming van de Overeenkomst, zulks echter uitsluitend voor de duur
dat Klant in gebreke is en uitsluitend na verloop van een redelijke termijn tot nakoming
gesteld in een schriftelijke ingebrekestelling.
6.6. In geval van ontbinding van de Overeenkomst wegens wanprestatie van Klant is Dutch
Cloud Group gerechtigd een domeinnaam van Klant op te zeggen met inachtneming van
een opzegtermijn van twee maanden.
Artikel 7. Opslag- en datalimieten
7.1. Klikonline kan een maximum stellen aan de hoeveelheid opslagruimte of
dataverkeer per maand die Klant mag of feitelijk kan gebruiken in het kader van de
Diensten.
7.2. Mocht Klant de geldende limieten overschrijden, dan kan Klikonline na
verzending van ten minste één waarschuwingsbericht aan Klant betreffende de
overschrijding, een extra bedrag per data-eenheid (bijv. MB of GB) ter grootte van de
overschrijding in rekening te brengen, volgens de daarvoor in de prijslijst geldende
bedragen.
7.3. Geen aansprakelijkheid bestaat voor gevolgen van niet kunnen verzenden, ontvangen,
opslaan of wijzigen van gegevens indien een afgesproken limiet voor opslagruimte of
dataverkeer is overschreden.
7.4. Wanneer een excessieve hoeveelheid dataverkeer wordt veroorzaakt door een oorzaak
van buitenaf (zoals bij een denial of service aanval), is Klikonline gerechtigd de
kosten naar redelijkheid door de belasten naar Klant.
Artikel 8. Rechten van intellectueel eigendom
8.1. Alle rechten van intellectueel eigendom op alle in het kader van de Overeenkomst
door Klikonline ontwikkelde of ter beschikking gestelde Materialen berusten
uitsluitend bij Klikonline of diens licentiegevers.
8.2. Klant verkrijgt uitsluitend de gebruiksrechten en bevoegdheden die in deze Algemene
Voorwaarden, de Overeenkomst of anderszins Schriftelijk expliciet worden toegekend en
voor het overige zal Klant deze Materialen niet verveelvoudigen of openbaar maken.
Voornoemde lijdt uitzondering indien onmiskenbaar per abuis is nagelaten aan Klant zo’n
recht op uitdrukkelijke wijze te verstrekken. Afgifte van broncode van Materialen is echter
te allen tijde alleen verplicht indien expliciet overeengekomen.
8.3. Tenzij indien en voor zover Schriftelijk anders is overeengekomen, is het Klant niet
toegestaan enige aanduiding omtrent auteursrechten, merken, handelsnamen of andere
rechten van intellectueel eigendom uit deze Materialen te verwijderen of te wijzigen,
daaronder begrepen aanduidingen omtrent het vertrouwelijk karakter en geheimhouding
van de Materialen.
8.4. Het is Klikonline toegestaan technische maatregelen te nemen ter
bescherming van diens Materialen. Indien Klikonline door middel van technische
bescherming deze Materialen heeft beveiligd, is het Klant niet toegestaan deze beveiliging
te verwijderen of te ontwijken, behalve indien en voor zover de wet dwingend het
tegendeel bepaalt.
Artikel 9. Prijzen
9.1. Tenzij bij een bedrag uitdrukkelijk anders is vermeld, zijn alle door Klikonline
genoemde prijzen exclusief omzetbelasting en andere heffingen welke van overheidswege
worden opgelegd.
9.2. Indien een prijs is gebaseerd op door Klant verstrekte gegevens en deze gegevens
blijken onjuist te zijn, dan heeft Klikonline het recht de prijzen hierop aan te
passen, ook nadat de Overeenkomst reeds tot stand is gekomen.
9.3. Indien de Overeenkomst een Abonnement betreft, is Klikonline gerechtigd
de gehanteerde tarieven op elk moment te wijzigen.
9.4. Voor prijswijziging gelden dezelfde voorwaarden en procedures als voor wijziging van
de Diensten en van deze Algemene Voorwaarden.
Artikel 10. Betalingsvoorwaarden
10.1. Klikonline zal de door Klant verschuldigde bedragen aan Klant factureren.
Klikonline mag daarbij elektronische facturen uitreiken. Klikonline heeft
het recht om periodiek verschuldigde bedragen voorafgaand aan de levering van de
Diensten in rekening te brengen.
De betalingstermijn van een factuur is 14 dagen na factuurdatum, tenzij Schriftelijk anders
is overeengekomen.
Indien Klant na 14 dagen na de betalingstermijn nog niet volledig heeft betaald, is hij
automatisch in verzuim zonder dat hiervoor ingebrekestelling is vereist.
10.4.Indien Klant in verzuim is, heeft dat de volgende consequenties:
• Over het openstaande bedrag is de wettelijke rente verschuldigd;
• Klant is, naast het verschuldigde bedrag en de daarop verschenen rente, gehouden
tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke
incassokosten, daaronder begrepen de kosten voor advocaten, juristen,
deurwaarders en incassobureaus;
• de voor Klant gehoste websites en andere Materialen mogen ontoegankelijk
worden gemaakt totdat de openstaande bedragen, rente en dergelijke zijn voldaan.
10.5. Tenzij Klant een consument is, is beroep door Klant op opschorting, verrekening of
aftrek niet toegestaan.
10.6. In geval Klant enige verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt, is Dutch Cloud
Group zonder enige ingebrekestelling gerechtigd naast opschorting van Diensten
geleverde goederen terug te nemen, onverminderd het recht van Klikonline op
vergoeding van schade, gederfde winst en interest.
Artikel 11. Aansprakelijkheid
11.1. Klikonline is in het kader van de totstandkoming of uitvoering van de
Overeenkomst niet aansprakelijk behoudens in de gevallen hieronder genoemd, en ten
hoogste tot de daarbij vermelde limieten. Echter, in gevallen waarin de
compensatieregeling in de SLA, die een boetebeding vormt, van toepassing is, treedt de
uitkering daaronder in de plaats van vergoeding voor de werkelijke schade die door
overtreding van de normen uit de SLA mocht ontstaan.
11.2. De totale aansprakelijkheid van Klikonline voor schade geleden door Klant
als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming door Klikonline
van zijn verplichtingen onder de Overeenkomst, daaronder uitdrukkelijk ook begrepen
iedere tekortkoming in de nakoming van een met Klant overeengekomen
garantieverplichting, dan wel door een onrechtmatig handelen van Klikonline,
diens werknemers of door hem ingeschakelde derden, is per gebeurtenis dan wel een
reeks van samenhangende gebeurtenissen beperkt tot een bedrag gelijk aan het totaal van
de vergoedingen (exclusief btw) die Klant onder de Overeenkomst verschuldigd zal raken,
of, indien de Overeenkomst een duur heeft van meer dan zes (6) maanden, een bedrag
gelijk aan de vergoedingen die Klant in de laatste zes (6) maanden heeft betaald. In geen
geval zal echter de totale vergoeding voor directe schade meer bedragen dan tienduizend
(10.000) euro (exclusief btw).
11.3. Klikonline is uitdrukkelijk niet aansprakelijk voor indirecte schade,
gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
11.4. De aansprakelijkheid van Klikonline wegens toerekenbare tekortkoming in
de nakoming van de Overeenkomst ontstaat slechts indien Klant Klikonline
onverwijld en deugdelijk Schriftelijk in gebreke stelt, stellende daarbij een redelijke termijn
ter zuivering van de tekortkoming, en Klikonline ook na die termijn toerekenbaar
in de nakoming van zijn verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een
zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Dutch
Cloud Group in staat is adequaat te reageren. De ingebrekestelling dient binnen 30 dagen
na de ontdekking van de schade te zijn ontvangen door Klikonline.
11.5. De in dit artikel bedoelde uitsluitingen en beperkingen komen te vervallen indien en
voor zover de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de
bedrijfsleiding van Klikonline.
11.6. Klant is jegens Klikonline aansprakelijk voor schade die door een aan hem
toerekenbare fout of tekortkoming is ontstaan. Klant vrijwaart Klikonline tegen
aanspraken betreffende het bij de gebruikmaking van de Diensten door of met
toestemming van Klant niet naleven van de gedragsregels in deze Algemene Voorwaarden.
Deze vrijwaring geldt ook ten aanzien van personen die weliswaar geen werknemers van
Klant zijn, maar de Diensten desalniettemin onder de verantwoordelijkheid of met
toestemming van Klant hebben gebruikt.
Artikel 12. Overmacht
12.1. Geen van de partijen kan tot nakoming van enige verplichting worden gehouden
indien een omstandigheid die buiten de macht van partijen ligt en die bij het sluiten van de
Overeenkomst niet reeds kon of had moeten worden voorzien, iedere redelijke
mogelijkheid tot nakoming tenietdoet.
12.2. Onder overmacht worden mede (maar niet uitsluitend) verstaan: storingen van
publieke infrastructuur die normaliter voor Klikonline beschikbaar is, en waar de
levering van de Diensten van afhankelijk is, maar waarover Klikonline geen
feitelijke macht of contractuele nakomingsverbintenis kan uitoefenen, zoals de werking van
de registers van IANA, RIPE of SIDN, en alle netwerken in het internet waar Dutch Cloud
Group geen contract mee heeft gesloten; storingen in infrastructuur en/of Diensten van
Klikonline die zijn veroorzaakt door computercriminaliteit, bijvoorbeeld (D)DOSaanvallen of al dan niet succesvolle pogingen om de netwerkbeveiliging of
systeembeveiliging te omzeilen; tekortkomingen van leveranciers van Klikonline,
die Klikonline niet kon voorzien en waar Klikonline diens leverancier
niet voor aansprakelijk kan stellen, bijvoorbeeld doordat bij de betreffende leverancier
(eveneens) sprake was van overmacht; gebrekkigheid van zaken, apparatuur,
programmatuur of ander bronmateriaal waarvan Klant het gebruik heeft voorgeschreven;
onbeschikbaarheid van personeelsleden (door ziekte of anderszins); overheidsmaatregelen;
algemene vervoersproblemen; stakingen; oorlogen; terroristische aanslagen en
binnenlandse onlusten.
12.3. Indien een overmachtsituatie langer dan drie maanden duurt, heeft elk der partijen
het recht om de Overeenkomst Schriftelijk te ontbinden. Hetgeen reeds op grond van de
Overeenkomst gepresteerd is, wordt in dat geval naar verhouding afgerekend, zonder dat
partijen elkaar overigens iets verschuldigd zullen zijn.
Artikel 13. Geheimhouding
13.1. The parties shall treat confidentially any information that they provide to each other
before, during or after performance of the agreement if said information is marked as
confidential or if the receiving party knows or should reasonably suspect that the
information was intended to be confidential. The parties shall also impose this obligation
on their employees and on any third party they engage with for performance of the
agreement.
13.2. Klikonline zal geen kennis nemen van gegevens die Klant opslaat en/of
verspreidt via de systemen van Klikonline, tenzij dit noodzakelijk is voor een
goede uitvoering van de Overeenkomst of Klikonline daartoe verplicht is
krachtens een wettelijke bepaling of gerechtelijk bevel. In dat geval zal Klikonline
zich inspannen de kennisname van de gegevens zo veel mogelijk te beperken, voor zover
dit binnen zijn macht ligt.
13.3. De verplichting tot geheimhouding blijft ook bestaan na beëindiging van de
Overeenkomst om welke reden dan ook, en wel voor zolang als de verstrekkende partij
redelijkerwijs aanspraak kan maken op het vertrouwelijke karakter van de informatie.
Artikel 14. Duur en opzegging
14.1. De duur van de Overeenkomst is die tijdsspanne die nodig is om de Diensten te
leveren. Indien de Overeenkomst een Abonnement is, is deze aangegaan voor een termijn
van een jaar.
14.2. Indien een vaste looptijd voor het Abonnement is afgesproken, mag geen van de
partijen de Overeenkomst eenzijdig beëindigen voordat de looptijd is verstreken, behalve
als er een bijzondere opzeggingsgrond geldt, zoals hieronder nader is omschreven. Elk der
partijen mag een Overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan, opzeggen met
inachtneming van een opzegtermijn van 14 dagen.
14.3. Bij gebreke van tijdige opzegging wordt een Abonnement na het verstrijken van de
eerste contractstermijn omgezet naar een voor onbepaalde tijd. Hierbij kan op ieder
moment met een opzegtermijn van één maand worden opgezegd.
14.4. Klikonline mag de Overeenkomst per direct Schriftelijk opschorten of
opzeggen indien ten minste één van de volgende bijzondere gronden van toepassing is:
• a) Klant is in verzuim met betrekking tot een wezenlijke verplichting;
• b) Het faillissement van Klant is aangevraagd;
• c) Klant heeft surseance van betaling aangevraagd;
• D) De activiteiten van Klant worden beëindigd of geliquideerd.
14.5. Indien Klikonline de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij
haar aanspraken uit de wet en de Overeenkomst, met inbegrip van de aanspraak op
betaling voor de Diensten die zijn opgeschort.
14.6. Indien de Overeenkomst wordt beëindigd of ontbonden, zijn de vorderingen van
Klikonline op Klant onmiddellijk opeisbaar. In geval van ontbinding van de
Overeenkomst blijven reeds gefactureerde bedragen voor verrichte prestaties verschuldigd,
zonder enige verplichting tot ongedaanmaking. In het geval van ontbinding door Klant
mag Klant uitsluitend dat deel van de Overeenkomst ontbinden dat nog niet door Dutch
Cloud Group is uitgevoerd. Indien de ontbinding aan Klant toerekenbaar is, heeft Dutch
Cloud Group recht op vergoeding van de schade die daardoor direct en indirect ontstaat.
14.7. Het recht tot opschorting in bovengenoemde gevallen geldt voor alle met Klant
gesloten Overeenkomsten gelijktijdig, ook als Klant slechts in verzuim is met betrekking tot
één Overeenkomst, en onverminderd het recht van Klikonline op vergoeding van
schade, gederfde winst en rente.
Artikel 15. Procedure na beëindiging
15.1. Na beëindiging van de Overeenkomst, als gevolg van opzegging dan wel ontbinding,
mag Klikonline het Account van Klant onmiddellijk opheffen en zal Dutch Cloud
Group de voor Klant opgeslagen gegevens zo snel mogelijk wissen. Klikonline is
niet verplicht in dat geval Klant een kopie van deze gegevens te verschaffen.
15.2. Het wissen van voor Klant opgeslagen gegevens gebeurt standaard zonder speciale
voorzorgen om het wissen onomkeerbaar te maken, maar kan op verzoek tegen
bijbetaling met behulp van een softwarematige datashredder gebeuren.
Artikel 16. Rangorde en wijziging voorwaarden
16.1. Klikonline behoudt zich het recht voor de Diensten en deze Algemene
Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds
gesloten Overeenkomsten met inachtneming van een termijn van 30 dagen na
bekendmaking van de wijziging.
16.2. Wijzigingen worden bekendgemaakt via een electronisch ticketsysteem, of op de
Klikonline Website, of een ander kanaal waarvan Klikonline kan
bewijzen dat de bekendmaking is aangekomen bij Klant. Niet-inhoudelijke wijzigingen van
ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd en behoeven geen
berichtgeving.
16.3. Indien Klant een wijziging niet wil accepteren, dient Klant dit binnen twee weken na
bekendmaking Schriftelijk gemotiveerd mede te delen aan Klikonline. Dutch
Cloud Group kan daarop de wijziging heroverwegen. Indien Klikonline daarop de
wijziging niet intrekt, kan Klant tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht
worden, de Overeenkomst beëindigen tegen deze datum.
16.4. Bepalingen die op specifieke Diensten betrekking hebben, gaan als zij van toepassing
zijn, voor boven algemene bepalingen die op alle diensten betrekking hebben. Nadere
afspraken tussen Klikonline en Klant prevaleren alleen dan boven deze Algemene
Voorwaarden indien deze Schriftelijk zijn en indien dat uitdrukkelijk is bepaald, of
onmiskenbaar de bedoeling van beide partijen was.
Artikel 17. Overige bepalingen
17.1. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
17.2. Voor zover door de regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven,
zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst worden
voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter voor het arrondissement waarin Dutch
Cloud Group gevestigd is.
17.3. Indien enige bepaling uit de Overeenkomst nietig blijkt te zijn, tast dit niet de
geldigheid van de gehele Overeenkomst aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging
(een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de
bedoeling van de oorspronkelijke Overeenkomst en Algemene Voorwaarden gestalte
wordt gegeven.
17.4. Informatie en mededelingen, inclusief prijsaanduidingen, op de Klikonline
Website zijn onder voorbehoud van programmeer- en typefouten. In geval van enige
inconsistentie tussen de Website en de Overeenkomst prevaleert de Overeenkomst.
17.5. De logfiles en overige al dan niet elektronische administratie van Klikonline
vormen volledig bewijs van stellingen van Klikonline en de door Dutch Cloud
Group ontvangen of opgeslagen versie van enige (elektronische) communicatie geldt als
authentiek, behoudens tegenbewijs te leveren door Klant.
17.6. Partijen stellen elkaar steeds onverwijld Schriftelijk op de hoogte van enige
wijzigingen in naam, postadres, e-mailadres, telefoonnummer en desgevraagd bank- of
gironummer.
17.7. Iedere partij is slechts gerechtigd haar rechten en verplichtingen uit de
Overeenkomst over te dragen aan een derde met voorafgaande Schriftelijke toestemming
van de andere partij. Deze toestemming is echter niet nodig in geval van bedrijfsovername
of overname van de meerderheid van de aandelen van de betreffende partij.
[1] Privacy Verklaring
Toelichting op het Reglement
Klikonline verwerkt mogelijk niet automatisch de gegevens waarmee u het verstrekt. Privacywetgeving is bedoeld om de privacy van personen te beschermen. Deze wetgeving beperkt het toegestane gebruik van uw persoonlijke gegevens door anderen. Krachtens deze wet heeft Klikonline de plicht jegens zijn klanten om:
- op de hoogte te stellen van de wijze waarop en het doel waarmee gegevens door Klikonline worden verwerkt.
- te melden wie de gegevens kunnen inzien.
- voor het verwerken van bepaalde gegevens toestemming te vragen.
- Blockchain-notarisatie.
- Ongeëvenaarde eenvoud.
- Hybride cloudarchitectuur.
Klikonline vindt uw privacy belangrijk. Daarom geeft Klikonline in dit Reglement een toelichting op hoe zij met uw gegevens omgaat, wat het doel is van het gebruik daarvan en voor de verwerking van welke gegevens Klikonline expliciet om uw toestemming moet vragen.
De persoonsgegevens die Klikonline gebruikt en het doel van het gebruik
Klikonline verwerkt (mogelijk) uw persoonsgegevens als u klant wordt of bent van Klikonline, de website bezoekt, een werknemer van Klikonline bent, u aanmeldt voor nieuwsbrieven van Klikonline of via het contactformulier contact met ons opneemt. Klikonline verzamelt uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en in sommige gevallen uw IP-adres. Deze gegevens stellen ons in staat om:
- de overeenkomst die klanten met Klikonline sluiten financieel en administratief te kunnen afhandelen.
- onze verplichtingen als werkgever te kunnen nakomen; onze dienstverlening te kunnen leveren.
- klanten of geïnteresseerden te kunnen bereiken als dat nodig is om onze dienstverlening verder te ontwikkelen/te optimaliseren.
- u op maat gesneden informatie aan te bieden (direct marketing).
IP addressen/cookies
Klikonline houdt IP-adressen bij van (potentiele) klanten die de website bezoeken. Deze gegevens stellen ons in staat om:
- te registreren welke internetsite/internetpagina’s u bezoekt.
- de functionaliteit en de inhoud van de website verbeteren.
- bij te houden voor welke onderwerpen of toepassingen (potentiele) klanten zich interesseren.
- ervoor te zorgen dat u niet steeds dezelfde informatie ontvangt.
- het productaanbod te verbeteren.
Toelichting met betrekking tot het plaatsen van cookies
Als u onze website bezoekt worden er automatisch cookies geplaatst waardoor we aan de hand van uw IP-adres bepaalde informatie kunnen bijhouden. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om informatie over hoe vaak u onze website bezoekt en voor welke onderwerpen jij u interesseert.
Verstrekking persoonsgegevens aan derden
Klikonline verstrekt geen persoonsgegevens aan personen of bedrijven buiten Klikonline, tenzij:
- dat verplicht is door een wettelijk voorschrift.
- dat noodzakelijk is voor het uitvoeren van een overeenkomst die Klikonline met u heeft gesloten.
- u daarvoor toestemming hebt gegeven.
Plichten/beveiligde toegang/geheimhouding/bewaartermijn
- Klikonline verwerkt uw persoonsgegevens uitsluitend overeenkomstig de wet. Dit houdt (onder meer) in dat de gegevens alleen worden verwerkt voor het doel waarvoor ze verkregen worden en op een behoorlijke/zorgvuldige wijze overeenkomstig de wet en dit Reglement.
- uw persoonsgegevens kunnen enkel en alleen door het personeel van Klikonline worden ingezien, tenzij in dit Reglement anders is bepaald. Al uw persoonsgegevens worden door Klikonline beveiligd tegen onbevoegde toegang. De beveiliging bestaat:
- uit het hebben van een persoonlijk wachtwoord voor iedere werknemer om in te loggen in het digitale systeem;
- uit het hebben van een two factor authentication beveiliging voor onze klant/CRM systemen;
- de medewerkers van Klikonline hebben een geheimhoudingsplicht ten aanzien van alle aan Klikonline verstrekte persoonsgegevens;
- Klikonline heeft technische maatregelen genomen om het door haar gebruikte systeem te beveiligen tegen inbreuken van buitenaf overeenkomstig de wet;
- uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor een goede administratie. Klikonline hanteert een termijn van twee jaar na de laatste aankoop/bestelling/factuur, waarna de gegevens vernietigd worden. De wet kan een andere bewaartermijn voorschrijven. Als dat zo is zal Klikonline zich aan de voorgeschreven wettelijke bewaartermijn houden.
Uw rechten als betrokkene
- recht op informatie: het recht om te weten of en welke persoonsgegevens van u verwerkt worden en met welk doel;
- inzagerecht: het recht op inzage en afschrift van die gegevens voor zover de privacy van een ander daardoor niet wordt geschaad;
- het recht op correctie, aanvulling of verwijdering van gegevens indien dat nodig mocht zijn (recht op correctie en verwijdering). Aan het recht om (gedeeltelijke) verwijdering van uw gegevens te vragen, kan alleen tegemoet gekomen worden als het bewaren van de gegevens voor een ander niet van aanmerkelijk belang is en de gegevens niet op grond van een wettelijke regeling bewaard dienen te blijven;
- het recht van verzet: het recht om u in bepaalde gevallen tegen de verwerking van uw gegevens te verzetten.
Als u gebruik wilt maken van uw rechten, dan kun u dit per email via info@dutchcg.nl aangeven. Als uw verzoek wordt afgewezen wordt aan u uitgelegd waarom. Een reden kan zijn dat uw dossier informatie bevat die van belang is of kan zijn voor anderen. U ontvangt binnen één maand na ontvangst van uw verzoek bericht van Klikonline.
Ook als u een klacht hebt over de wijze van verwerking van uw persoonsgegevens kun u contact met Klikonline opnemen en probeert Klikonline er samen met u uit te komen.
Heb u een (andere) opmerking/vraag/suggestie of wil u bezwaar maken tegen direct marketing door Klikonline? Ook daarvoor kunt u schriftelijk contact met ons opnemen.
Onze actuele contactgegevens zijn te vinden op de website van Klikonline.